
ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

INTERNATIONAL DEVELOPMENTS 
 
Dutch appellate court affirms preliminary 
injunction barring continued publication in Holland 
of novel “Tanya Grotter and the Magical Double 
Bass,” in suit alleging novel infringes copyright to 
J.K. Rowling’s “Harry Potter and the Philosopher’s 
Stone” and “Harry Potter” trademarks 
 
  A Court of Appeal in Amsterdam has affirmed a 
preliminary injunction that bars the publication in the 
Netherlands of a novel entitled Tanya Grotter and the 
Magical Double Bass. The injunction was issued in a 
case that alleges that Tanya Grotter infringes The 
Netherlands copyright to J.K. Rowling’s Harry Potter 
and the Philosopher’s Stone, which is licensed to Dutch 
publisher Uitgeverij De Harmonie B.V.; and the “Harry 
Potter” trademark which is owned by Time-Warner 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Entertainment. 
 Tanya Grotter was written by Russian author 
Dimitri Yemets, and was licensed to the Dutch 
publishing company Uitgeverij Byblos B.V. for 
translation and publication in The Netherlands. Byblos 
acknowledged that Tanya Grotter is derived from Harry 
Potter, but nevertheless argued that the preliminary 
injunction should not have been issued, for three 
reasons. 
 Byblos asserted that Tanya Grotter should be 
considered a “new original endeavour.” The Court of 
Appeal did not agree. It found that the story lines of the 
two books, the location and size of their respective 
wizardry schools, the characters (including their main 
characters), and their plots “are so much alike that the 
impression left by the [Tanya Grotter] story is in too 
many essential and characteristic aspects identical to 
that of [Harry Potter] in order to consider [Tanya 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Grotter] an independent creation.” 
 Byblos also argued that Harry Potter is only “an 
insubstantially copyright protected work” because 
“many [of its] elements [were] allegedly derived by 
Rowling from the public domain, and . . . the books 
Groosham Grange and Groosham Grange II of 
Horowitz.” Again, however, the appellate court did not 
agree. “[R]eliance on a comparison with these books 
must fail,” it said. “Although some elements are the 
same, these two books deal with an entirely different 
story, have different characters and a main character 
who does not resemble Harry at all. . . . The 
‘similarities’ pointed out by Byblos . . . are partly 
strained, partly exaggerated, partly taken out of context, 
or so superficial of nature that they cannot affect the 
new and original character of [Harry Potter].” 
 Finally, Byblos argued that Tanya Grotter was a 
“permissible parody” of Harry Potter. Though Tanya 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Grotter does parody Russian society, those passages 
“are of course irrelevant,” the appellate court said. The 
court could find no other parodying elements in Tanya 
Grotter. 
 The court “noted that [Russian author] Yemets is 
entirely free to lay out his world views in (children’s) 
books and to exploit his writing talent. He is also free 
to build on earlier literature, but . . . with his own story. 
Byblos has failed to clarify or justify with sound 
reasons why this was done in a (potentially 
competitive) manner within the framework of the 
storylines of [Harry Potter]. . . . Yemets has 
overstepped the legitimate boundaries.” 
 Byblos did not challenge the lower court’s 
conclusion that “Tanya Grotter” has the same number 
of syllables and the identical ending “otter,” and thus 
audibly and visually corresponds with the trademark 
“Harry Potter.” Instead, in the mistaken belief that it 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

would prevail on appeal with its copyright arguments, 
Byblos simply argued that “trademark laws cannot 
prohibit what is allowed under copyright laws.” Since 
the Court of Appeal affirmed the copyright injunction, 
“there is no further need to deal in more depth with 
Byblos’ [trademark] assertion,” the court said. “In any 
case,” the court added, Byblos “used the sign 
commercially and for no valid reason, thus deriving 
unlawful benefits from the trademark Harry Potter 
while impairing the distinctive power or reputation of 
the trademark Harry Potter, which has become very 
strong.” 
 J.K. Rowling, Time-Warner and the Dutch 
publisher of the Harry Potter books were represented 
by Eric Keyzer and Paul Reeskamp of Allen & Overy 
in Amsterdam. Byblos was represented by Anton 
Quaedvlieg and Jacqueline Schaap of Klos, Morel, Vos 
en Schaap in Amersterdam. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Uitgeverij Byblos B.V. v. Rowling, Court of Appeal of 
Amsterdam, Cause List No. 844/03 SKG (Nov. 2003), 
available at www.EntertainmentLawReporter.com/ 
decisions/250804.pdf [ELR 25:8:4] 
 
 
British court awards OK! magazine more than £1 
million in suit against Hello! magazine on account of 
Hello’s publication of photos taken by paparazzo at 
wedding of Michael Douglas and Catherine Zeta-
Jones who had granted OK! exclusive rights; 
Douglas and Zeta-Jones awarded £14,600 as well 
 
 Almost immediately after Michael Douglas and 
Catherine Zeta-Jones were married in the Plaza Hotel 
in New York City, Hello! magazine published photos 
of their wedding. The photos were taken by a British-
born but U.S.-based paparazzo named Rupert Thorpe. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

How, exactly, Thorpe got into the wedding, with his 
camera, is a mystery. Douglas and Zeta-Jones had 
taken very elaborate precautions to prevent gate-
crashers - and especially to prevent unauthorized 
photos, even by their invited guests. 
 Douglas and Zeta-Jones did so, in part, to protect 
their privacy. But they also did so for what a British 
judge later found to be financial reasons. Douglas and 
Zeta-Jones had granted exclusive wedding photo rights 
to OK! magazine - a fierce competitor to Hello! As a 
result, Hello’s publication of the photos not only 
violated the couple’s privacy, it also violated OK’s 
exclusive rights. A lawsuit was the predictable and 
actual result, and the results are now in. Hello! has lost; 
Douglas and Zeta-Jones have won; and OK! has won 
even more. 
 The Chancery Division of the British High Court 
of Justice awarded OK! a judgment against Hello! of 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

£1,033,156 (the equivalent of about $1.7 million). 
Douglas and Zeta-Jones were awarded £14,600 (about 
$24,000). This judgment came at the end of the third 
round of the case. 
 The first round was a battle over whether Hello! 
would be able to publish the photos at all. Douglas and 
Zeta-Jones got wind of Hello’s plans before the photos 
were published, and they obtained (what in the United 
States would be called) a preliminary injunction against 
Hello’s doing so. The injunction, however, was 
reversed by the British Court of Appeal, in a precedent-
setting decision. The appellate court vacated the 
injunction on the grounds that money damages would 
be adequate. But in the course of that opinion, the 
Court of Appeal also ruled that the couple does have a 
“right of privacy” under British law - a right that had 
never before been recognized in Britain, at least not so 
explicitly (ELR 22:10:8). 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Freed from the injunction, Hello published the 
photos, thereby setting the stage for the second round 
of the case. The issue in round two was whether Hello 
actually would be held liable. In an opinion by the 
Chancery Division’s Mr. Justice Lindsay, it was - 
though on narrower grounds than the Court of Appeal’s 
earlier decision would have authorized. Justice Lindsay 
held that Hello’s actions were a “breach of confidence” 
and a violation of the U.K. Data Protection Act. But the 
Justice declined to find Hello liable for invading 
Douglas’ and Zeta-Jones’ privacy, in part because he 
concluded that privacy law would not have entitled 
them to any greater damages than their more traditional 
claim for breach of confidence. (ELR 24:12:6) 
 The exact amount of their damages, and those of 
OK!, was left for the third round of the case. That 
question too was tried before Justice Lindsay, during a 
hearing that lasted 12 days. Determining how much to 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

award was difficult, the Justice candidly acknowledged, 
because it had to be done by referring “to the 
inescapably hypothetical, even speculative, basis of 
what would have been the case if only the events 
properly complained of had not occurred. . . .” What’s 
more, the parties “sought to . . . prove[]or disprove[] 
[these events] as if in all respects one were dealing 
throughout with fact.” 
 Nevertheless, Justice Lindsay did what had to be 
done, and came to these conclusions - about events that 
“had not occurred.” He found that OK! would have 
published two issues (not just one, as Hello had argued) 
featuring what would have been exclusive wedding 
photos. OK! would have printed 2.5 million copies of 
the first issue and 1.625 million copies of the second 
(not fewer, as Hello had argued). Of those, OK! would 
have sold 1.8 million copies of the first issue and 1.2 
million of the second, for a total of 3 million copies 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

(not fewer, as Hello had argued). It would have cost 
OK! £1,886,524 to print and sell those issues (an 
amount not disputed by Hello). OK! lost advertising 
revenues of £153,659 (not less, as Hello had argued). 
 Using these figures, Justice Lindsay calculated 
that the “3 million sales of the [two issues] would have 
brought in 3 million x £1.85 [OK’s cover price] x 
62.3% [the percentage actually received by OK] = 
£3,457,650 but would have cost £1,886,524, a net gain 
of £1,571,126. The actual sales of [OK’s issues 
featuring wedding photos was] 1,169,376 copies, [and] 
brought in 1,169,376 x £1.85 x 62.3% = £1,347,764, 
having cost [to print and sell] £992,504, a net gain of 
£355,260. The difference in net gain was thus some 
£1,215,860 but from which £314,819 is to be subtracted 
[for revenues from sales of a third issue with wedding 
photos sold by OK! in an effort to minimize its 
damages] and advertising . . . of £153,659 to be added. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Overall that loss is £1,054,706 but I propose to reduce 
that figure to reflect that some sales of OK! may have 
been lost (it is impossible to say how many) by reason 
of events which . . . are in my view too remote to be 
laid at Hello!’s door. I reduce the loss by £28,000 to 
£1,026,706.” OK! incurred additional “wasted costs” of 
£6,450 to print the first of its wedding photo issues on a 
rush basis - thereby bringing OK’s total damages to 
£1,033,156. 
 Justice Lindsay had an easier time calculating the 
damages suffered by Douglas and Zeta-Jones. He 
awarded them £3,750 each “for distress” plus an 
additional £7,000 for costs they incurred in preparing 
and approving the photos OK! published on a rush 
basis, plus an additional £50 each for Hello’s violation 
of their rights under the Data Protection Act. 
 Douglas, Zeta-Jones and OK! may be awarded 
something more, in a separate yet-to-conducted 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

hearing, on their claims against the California-based 
photo agency that sold Rupert Thorpe’s unauthorized 
photos to Hello!. Those claims got sidetracked in a 
dispute over whether British courts have jurisdiction 
over the agency. The Court of Appeal held that they do 
(ELR 24:12:6), but that ruling came too late to try those 
claims along with those against Hello itself. 
 Douglas, Zeta-Jones and OK! were represented 
by A. Wilson Q.C. and D. Sherborne (instructed by 
Addleshaw Goddard). Hello! was represented by J. 
Price Q.C. and G. Fernando (instructed by Charles 
Russell and M Law).  
 
Douglas v. Hello! Ltd., [2003] EWHC 2629 (Ch), 
available at http://www.courtservice.gov.uk/ 
judgmentsfiles/j2044/douglas.htm [ELR 25:8:5] 
 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Vancouver radio station violated Canadian 
Association of Broadcasters codes by broadcasting 
Valentine’s Day episode of “The Tom Leykis Show” 
that contained sexually explicit comments 
 
 On Valentine’s Day 2003, Tom Leykis hosted 
his daily radio show from a bar in Hollywood, 
California. Though Valentine’s Day is associated, by 
most, with romance, Leykis was anything but romantic, 
during that broadcast. 
 “Playing to his location audience,” he 
“consistently characterized women as gold-diggers, 
emphasized that they merited no special treatment or 
acknowledgment on Valentine’s Day, underscored only 
their worth as objects for male gratification, and put 
breasts on display, as best he could in a radio context.” 
What’s more, “He continually used, or condoned the 
use by others of . . . ‘bitch’ [and] ‘whore’ and ‘vagina’ 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

in reference to women and did not hesitate to adorn the 
panoply of offensive words with adjectival phrases 
such as ‘god awful big fat bitch’, ‘money whore’, 
‘another illiterate ignorant vagina’, ‘stupid bitch’, 
‘money greedy bitch’, ‘pathetic chicks’ and so on.” 
 Leykis’ comments were met with “mindless 
cheers and catcalls of the audience at the tavern from 
which the show was broadcast.” But not all of his 
listeners were amused. 
 The program was broadcast by CHMJ-AM in 
Vancouver, British Columbia, as well as by stations in 
the United States. And a listener in Vancouver was 
deeply offended. 
 The Tom Leykis Show is a call-in program 
geared primarily towards young males, and is known to 
feature an opinionated host who discusses issues such 
as sex and women, as well as money and pop culture. 
Moreover, the Valentine’s Day broadcast was preceded 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

by an advisory that warned listeners that the show “may 
contain content of an adult nature and is intended for 
mature audiences only. Please listen responsibly.” In 
fact, that advisory was repeated at the end of nine of the 
program’s 14 commercial breaks and news updates 
during its first three hours. 
 In Canada, radio listeners can complain about 
broadcast content to the Canadian Broadcast Standards 
Council; and the Vancouver woman who was offended 
by Leykis’ broadcast did just that, successfully. 
 The Council found that by broadcasting the 
Valentine’s Day episode of the Tom Leykis Show, 
CHMJ-AM breached provisions of the Canadian 
Association of Broadcasters’ Code of Ethics and its 
Sex-Role Portrayal Code. Those codes prohibit “unduly 
discriminatory comment on the basis of gender and the 
making of negative or degrading comments on the role 
of women in society,” and the broadcast of “unduly 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

sexually explicit material.” 
 The Council commended the station for 
broadcasting listener advisories, but added “that no 
advisories, whether in the television or the radio 
context, can have the effect of absolving a broadcaster 
from a breach of standards. . . .” 
 The Council pointedly observed that 
“programming that may be acceptable in the United 
States may not meet the more respectful standards in 
the Canadian corner of the global village.” 
 CHMJ-AM was required to announce the 
Council’s decision once during peak listening hours 
and again during the time period in which the program 
had been broadcast. The station was not barred from 
continuing to broadcast the Tom Leykis Show; but it 
dropped the show anyway, even before the Council 
issued its decision. 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

CHMJ-AM re Tom Leykis Show (Valentine’s Day), 
CBSC Decision 02/03-0673 (July 2003), available at 
http://www.cbsc.ca/english/decisions/decisions/2003/0
31121.htm [ELR 25:8:6] 
 
 

RECENT CASES 
 
Lawsuit by The Coasters and other recording artists 
claiming ownership of digital rights in recordings 
made under contracts signed decades ago is 
dismissed again, because contracts assigned digital 
rights to record companies 
 
 A class action lawsuit filed against four major 
record companies by The Coasters, The Chambers 
Brothers, The Drifters and The Main Ingredient has 
been dismissed by New York state court Judge Helen 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Freedman. 
 The lawsuit alleged that the recording artists, 
rather than the record companies, own the rights to 
digital versions of recordings made decades ago. The 
artists therefore sought damages for the record 
companies’ release of unencrypted digital CDs that 
permit recordings to be redistributed over the Internet 
without authorization. The artists also sought an 
“equitable share” of the settlements the record 
companies reached with MP3.com, as a result of its 
unlicensed copying of CDs. 
 This is the second time the case has been 
dismissed. It was filed first in federal District Court in 
New York City. Judge Jed Rakoff granted the record 
companies’ motion to dismiss that filing, on the 
grounds that the contracts signed by the artists gave the 
“record companies the right to manufacture, distribute 
and permit public performances of the artists’ 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

recordings ‘by any method now known, or hereafter to 
become known,’ or words to that effect, [and] no 
reasonable person could understand the contract to 
assign only the rights relating to vinyl records, with 
plaintiffs retaining the digital rights.” (ELR 22:12:10). 
That ruling was reversed on appeal, however, for 
reasons more procedural than substantive (ELR 
24:2:11). But when the case got back to Judge Rakoff, 
it was dismissed again, without an opinion, “for lack of 
subject matter jurisdiction,” pursuant to a stipulated 
order. 
 Immediately after the federal case was 
dismissed, it was refiled in New York state court. The 
federal court stipulation authorized the state court 
refiling. But the artists have done no better in state 
court than they did in federal. Judge Freedman 
dismissed the artists’ complaint, largely for the same 
reasons Judge Rakoff had dismissed it. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Judge Freedman interpreted the artists’ recording 
contracts to “clearly anticipate development of new 
technologies,” just as a similar contract had been 
interpreted by the New York Court of Appeals in The 
Ronettes case, the year before (ELR 24:11:10). The 
artists attempted to distinguish their case from The 
Ronettes’ case by arguing that their agreements 
included provisions of an AFTRA union contract. But 
Judge Freedman was not persuaded. She concluded that 
the AFTRA contract concerned compensation and 
benefits, but did not affect provisions of the artists’ 
personal contracts “that convey the artists’ property 
rights to the record companies.” 
 Judge Freedman also rejected the artists’ 
fiduciary duty claims. She explained that “under New 
York law, an artist’s assignment of rights to a record 
company in exchange for royalties does not create a 
fiduciary duty.” Even if it did, the judge said, breach of 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

fiduciary duty claims have a three-year statute of 
limitations, while the alleged breach took place long 
before that in the early 1980s when digital CDs were 
first released. 
 The artists’ good faith and fair dealing claim, and 
their negligence claim, fared no better. Judge Freedman 
dismissed those on the grounds that the covenant of 
good faith “does not impose any obligation . . . beyond 
what the explicit terms of the contract provide.” The 
negligence claim failed, because the artists’ contracts 
authorized the record companies to release digital 
recordings, and because that claim too was barred by 
the statute of limitations. 
 Finally, Judge Freedman rejected the artists’ 
claim for an “equitable share” of the record companies’ 
recovery from their settlements with MP3.com (ELR 
22:4:4, 22:6:5). The judge held that the Copyright Act 
“does not give rights to ‘beneficial owners’ to equitable 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

apportionment of damages recovered for infringement.” 
 The artists were represented by Fred Isquith of 
Wolf Haldenstein Adler Freeman & Herz in New York 
City, and Mark Rifkin of Feldman & Rifkin in 
Jenkintown. Time Warner was represented by 
Katherine B. Forrest of Cravath Swaine & Moore in 
New York City. Universal Music Group was 
represented by Andrew H. Bart of Pryor Cashman 
Sherman & Flynn in New York City, and Russell J. 
Frackman of Mitchell Silberberg & Knupp in Los 
Angeles. Sony Music Entertainment was represented by 
Jay Cohen of Paul Weiss Rifkind Wharton & Garrison 
in New York City. BMG Entertainment was 
represented by Charles B. Ortner of Proskauer Rose in 
New York City. 
 
Sylvester v. Time Warner, Inc., 763 N.Y.S.2d 912, 2003 
N.Y.Misc.LEXIS 997 (Sup. 2003) [ELR 25:8:7] 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Entertainment Risk Insurance Policy required 
Continental Casualty to defend Warner Bros. in 
Francis Ford Coppola’s “Pinocchio” case 
 
 Continental Casualty Company had a duty to 
defend Warner Bros. against Francis Ford Coppola’s 
claim that the studio interfered with a deal he had made 
with Columbia Pictures to produce and direct a live-
action version of “Pinocchio.” A majority of a federal 
Court of Appeals has so ruled, in a declaratory relief 
lawsuit filed by Warner Bros. against the insurance 
company, in response to Continental Casualty’s 
assertion that it had no such duty under the 
Entertainment Risk Insurance Policy it had sold to the 
studio. 
 Warner Bros.’ victory in this case now appears to 
close the file on a matter that at one time looked like a 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

multi-million dollar disaster for the studio. Coppola’s 
original lawsuit was provoked by a letter Warner Bros. 
sent to Columbia Pictures a decade ago, when Warner 
Bros. heard that Coppola and Columbia were 
discussing the production of a live-action “Pinocchio.” 
The letter asserted that Coppola already had an 
agreement with Warner Bros. for such a project - an 
agreement that would “preclude” Coppola from making 
“Pinocchio” for Columbia. The letter persuaded 
Columbia not to make Coppola’s “Pinocchio” movie, 
and that is why he sued. 
 In the first round of that case, Coppola was 
hugely successful. A jury returned a verdict in his favor 
for $20 million in actual damages plus $60 million in 
punitive damages. Warner Bros. persuaded the trial 
judge to set aside the jury’s award of punitive damages 
but not its award of actual damages, so a $20 million 
judgment was entered against the studio. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 On appeal, however, Warner Bros. did better. A 
California Court of Appeal ruled that the letter sent by 
Warner Bros. to Columbia, asserting rights in 
Coppola’s “Pinocchio” project, was legally privileged. 
The $20 million judgment was therefore reversed (ELR 
22:11:4). And the California Supreme Court denied 
Coppola’s request that it review the case (ELR 
23:4:19). That brought the main lawsuit to a successful 
conclusion for Warner Bros. 
 To achieve its victory, Warner Bros. incurred 
what must have been substantial (though undisclosed) 
defense costs - costs that it claimed were covered by an 
Entertainment Risk Insurance Policy it had purchased 
from Continental Casualty Company. That is, Warner 
Bros. asserted that under the terms of the policy, 
Continental had a duty to defend Coppola’s case. The 
policy’s terms provided the studio with coverage for 
claims of “piracy,” and in earlier insurance coverage 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

cases, “piracy” has been defined to include claims for 
misrepresentation and interference with prospective 
economic advantage - the kinds of claims, in other 
words, Coppola had made. 
 Continental, however, denied that the policy 
covered Warner Bros. in Coppola’s case, for two 
reasons. First, Continental asserted that the policy 
covered Warner Bros. against claims that the studio 
violated the property rights of others - rights to creative 
material such as plots, characters, trade names and the 
like. Coppola’s lawsuit made no such claim. Second, 
Continental argued that the policy covered Warner 
Bros. only against claims made as a result of the 
studio’s dissemination of material to a “mass 
audience.” Coppola had sued Warner Bros. on account 
of a letter it sent only to Columbia Pictures, not to a 
mass audience. 
 When Continental denied coverage, Warner 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Bros. filed a lawsuit against it, successfully. Federal 
District Judge Stephen Wilson granted the studio’s 
motion for summary judgment (in an unpublished 
ruling), declaring that Continental did have a duty to 
defend. Continental appealed, but Warner Bros. has 
been successful once again. 
 In a Memorandum opinion marked “not 
appropriate for publication and may not be cited,” the 
Court of Appeals has affirmed Warner Bros.’ victory. 
By a vote of 2-to-1, the appellate court’s majority has 
held that Warner Bros. made a “plausible claim” that 
Coppola’s claims were for “piracy and 
misappropriation covered by the Policy,” and thus 
Continental had a “duty to defend under California 
law.” 
 What’s more, the majority said, the fact that 
Warner Bros.’ letter was not sent to a mass audience 
didn’t matter, because another provision of the policy 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

gave the studio coverage for claims based on things it 
did in connection with its “gathering or acquisition” of 
material. The majority interpreted this provision as 
covering “the pre-production activity of acquiring and 
defending its property interest in a creative work,” 
which is exactly what Warner Bros.’ letter to Columbia 
was designed to do. 
 Judge Stephen Reinhardt wrote a short but 
forceful dissent. As far as he was concerned, “There is 
simply no potential for [insurance company] liability 
here . . . no matter how broad the duty to defend may 
be under California law. . . .” Judge Reinhardt noted 
that one paragraph of the policy covered the studio for 
claims arising out its dissemination of material to a 
mass audience, and another paragraph covered it for 
claims arising out its acquisition of information. 
Coppola’s claims, he said, were “of neither type.” 
 Judge Reinhardt faulted the majority for relying 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

on the policy’s definition of “claims” in a different 
paragraph - a definition that he said should have been 
read in connection with the paragraphs concerning 
coverage for specific types of claims. The definition of 
“claims,” he said, should not have been read to broaden 
the coverage provided by those other paragraphs. 
 Warner Bros. was represented by Michael J. 
O’Connor of White O’Connor Curry Gatti & Avanzado 
in Los Angeles. Continental Casualty was represented 
by Neil H. Selman of Selman Breitman in Los Angeles. 
 
Time Warner Entertainment v. Continental Casualty 
Co., 72 Fed.Appx. 586, 2003 U.S.App.LEXIS 15314 
(9th Cir. 2003) [ELR 25:8:8] 
 
 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Court refuses to disqualify singer’s law firm in suit 
against booking agency, though firm associate had 
previously done legal work for agency, because no 
actual conflict of interest was shown 
 

 Singer Marie Claire Cremers - who performs 
professionally as “Amber” - has sued a booking agency 
known as Nightlife Productions as well as three of its 
employees. The lawsuit seeks to recover appearance 
fees for performances by Amber that were arranged by 
Nightlife. Apparently, the allegedly unpaid fees were 
those that Nightlife was supposed to forward to Amber, 
after collecting them from those who promoted her 
performances, and after deducting its commissions. 
 The precise details of the dispute haven’t 
appeared in a published opinion, because the merits 
have yet to be resolved. Instead, the case veered off on 
a collateral issue: whether Amber could be represented 
in her lawsuit by litigator Wallace Collins who is Of 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Counsel to Serling Rooks & Ferrara in New York City. 
Nightlife filed a motion to disqualify Collins and the 
entire Serling Rooks & Ferrara firm, on the grounds 
that Serling Rooks associate Theodore D. Weis had 
previously done legal work for Nightlife. 
 The New York Code of Professional 
Responsibility does indeed require the disqualification 
of a lawyer who represents one client in an earlier 
matter and then seeks to represent another “in a 
substantially related matter which is adverse to the 
interests of the former client.” What’s more, if one 
lawyer in a firm is disqualified, “there is a rebuttable 
presumption that all the attorneys in the firm are 
disqualified.” 
 These are the principles on which Nightlife 
relied in seeking the disqualification of Amber’s 
lawyers. However, Judge Paul Feinman has denied 
Nightlife’s motion, because his review of the facts did 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

not persuade him there was any actual conflict of 
interest, or a sufficient appearance of impropriety, to 
warrant interference with Amber’s choice of counsel in 
this case. 
 Weis acknowledged that before its dispute with 
Amber arose, he negotiated two contracts on behalf of 
Nightlife - one for a promotional tour for a record 
company, and the other a management agreement with 
another performer. Weis said both contracts were 
“fairly rudimentary” and “typical” of contracts he also 
had negotiated for other clients. Neither involved 
Nightlife’s “proprietary business information.” None of 
the work Weis did for Nightlife involved Amber. In 
fact, he said he didn’t know that Nightlife and Amber 
had dealings with one another, until he became aware 
of their dispute. What’s more, when he did learn of 
their dispute, Weis “promptly” contacted Nightlife to 
say he would no longer represent it. And he assured the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

judge that he had not disclosed any information 
concerning Nightlife to Collins or the firm and “will 
not do so.” 
 Amber was a client of Serling Rooks’ senior 
partner, Joseph Serling, and had been for several years - 
before Weis negotiated contracts for Nightlife. 
 Collins, who represents Amber in her suit against 
Nightlife, is Of Counsel to Serling Rooks, and handles 
litigation matters referred to him by the firm. However, 
he said he never gave legal advice to Nightlife and 
never discussed the contracts Weis had negotiated for 
it. 
 Judge Feinman rejected Nightlife’s contention 
that the two contracts negotiated by Weis involved 
“facts and circumstances . . . substantially similar” to 
those involved in Amber’s case. And the judge rejected 
the argument that Serling Rooks had acquired 
confidential information. “It is insufficient to offer 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

‘generalized assertions’ of ‘access to confidences and 
secrets,’” Judge Feinman said. 
 Amber was represented by Wallace Collins of 
Serling Rooks & Ferrara in New York City. Nightlife 
was represented by Douglas J. Pick in New York City. 
 
Cremers v. Brennan, 764 N.Y.S.2d 326, 2003 
N.Y.Misc.LEXIS 786 (N.Y.CityCiv.Ct. 2003) [ELR 
25:8:9] 
 
Jennifer Lopez wins first two rounds of trademark 
case alleging that her “Glow by J.Lo” beauty 
products infringe Glow Industries’ trademark 
 
 Jennifer Lopez is a conglomerate, all by herself. 
Not only is she an internationally known actress, 
singer, dancer and fashion designer, she has her own 
line of beauty products too. They are made by Coty and 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

are marketed under the “Glow by J.Lo” brand, 
apparently with enormous success. Coty says it sold 
almost $18 million worth of “Glow by J.Lo” products 
in the United States alone, the first month they were 
available. 
 The success of the “Glow by J.Lo” line has 
caused considerable distress to Glow Industries, Inc., a 
California company that sells fragrance, bath and body 
care products under its own “Glow” brand. Glow 
Industries’ sales have been much smaller than Coty’s. 
But Glow Industries’ products were included in a care 
package delivered by Reese Witherspoon in a scene in 
the movie “Legally Blond.” And they’ve been 
promoted in other favorable ways too, including an 
acknowledgment in the closing credits for the movie 
“Pearl Harbor” (because its producers bought several 
“Glow” products for the movie’s cast and crew). 
 Glow Industries began using “Glow” in 1999, 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

more than three years before Coty began using “Glow 
by J.Lo” in 2002. What distresses Glow Industries is 
the possibility - its says “likelihood” - that consumers 
will mistakenly think that its “Glow” products are part 
of Coty’s “Glow by J.Lo” line. In legal terms, this 
would be “reverse confusion.” And that’s exactly what 
Glow Industries called it in a trademark infringement 
lawsuit it filed against Jennifer Lopez and Coty in 
federal District Court in Los Angeles. 
 So far, the case has not gone well for Glow 
Industries. Early on, Judge Margaret Morrow denied its 
motion for a preliminary injunction, in a long opinion 
that might have made some plaintiffs - though not 
Glow Industries - give up right then. 
 Judge Morrow noted that many makers of 
fragrances and lotions use the word “glow” in their 
trademarks, in addition to Glow Industries and Coty. 
For that and other reasons, the judge concluded that “it 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

is not likely that Glow [Industries] will ultimately 
prove a likelihood of consumer confusion.” Worse yet, 
she also concluded that Glow Industries “has not 
established that it will likely prove it is the owner of a 
protectible mark. . . .” 
 In law, as in sports, the best defense is often a 
good offense, and that is the strategy adopted by 
Jennifer Lopez in this case. Shortly after Glow 
Industries filed its lawsuit against her, Lopez acquired 
the federally-registered trademark “Glow Kit” from 
someone who until then had not been related to anyone 
in the case. The owner of that mark had first used it 
before Glow Industries began using “Glow.” So once 
Lopez acquired the “Glow Kit” mark, she filed a 
counterclaim against Glow Industries alleging that it 
was infringing her “Glow Kit” trademark. 
 Glow Industries responded to the counterclaim 
with a motion for summary judgment. The motion 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

sought dismissal of Lopez’s counterclaim on two 
grounds. It argued that the assignment of the “Glow 
Kit” mark to Lopez was invalid; and it argued that even 
if the assignment were valid, there was no likelihood of 
confusion between its mark “Glow” and “Glow Kit.” 
Neither argument was successful. 
 The invalid-assignment argument rested on the 
legal principle that trademarks may not be assigned by 
themselves. Assignments are valid only if they are 
accompanied by goodwill - something that Glow 
Industries argued did not occur in connection with 
Lopez’s acquisition of “Glow Kit.” Judge Morrow 
concluded that this issue could not be decided with a 
summary judgment motion, because it requires an 
assessment of the significance of a one-year lease-back 
of the “Glow Kit” mark that Lopez granted to its first 
owner, and an assessment of whether Lopez’s use of 
“Glow Kit” will be sufficiently similar to its former 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

owner’s use. 
 Judge Morrow also determined that the no-
likelihood-of-confusion (between “Glow” and “Glow 
Kit”) issue could not be decided with a summary 
judgment motion either. It couldn’t, she explained, 
because there were disputed facts relevant to the multi-
factor likelihood of confusion test. 
 So, for both of these reasons, Judge Morrow 
denied Glow Industries’ motion for summary judgment 
seeking dismissal of Lopez’s counterclaim. 
 Glow Industries was represented by Kenneth I. 
Sidle and Corey J. Spivey of Gipson Hoffman & 
Pancione in Los Angeles, Arthur Aaronson of 
Aaronson & Aaronson in Encino, and Katherine 
Hendricks of Hendricks & Lewis in Seattle. Jennifer 
Lopez and Coty were represented by John E. Porter of 
Paul Hastings Janofsky & Walker and Joseph M. 
Gabriel of Liner Yankelevitz Sunshine & Regenstreif in 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Los Angeles, Lisa Ann Pearson of Fross Zelnick 
Lehrman & Zissu in New York City, Laura A. Wytsma 
of Sonnenschein Nath & Rosenthal in Los Angeles, and 
Mark S. Lafayette of Gursky & Ederer in New York 
City. 
 
Glow Industries, Inc. v. Lopez, 252 F.Supp.2d 962, 
2002 U.S.Dist.LEXIS 25928 (C.D.Cal. 2002); Glow 
Industries, Inc. v. Lopez, 273 F.Supp.2d 1095, 2003 
U.S.Dist.LEXIS 13707 (C.D.Cal. 2003) [ELR 25:8:9] 
 
 
Antitrust laws not violated by agreements between 
Blockbuster and major studios for revenue-sharing 
from homevideo rentals, in return for lower up-
front payments by Blockbuster, federal appellate 
court affirms in case filed by independent video 
retailers who were unable to make similar deals 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Revenue-sharing agreements between 
Blockbuster and the major studios’ homevideo 
companies do not violate antitrust laws, a federal Court 
of Appeals has ruled, in a case brought by three 
independent video retailers on behalf of themselves and 
all other similarly situated retailers. 
 The agreements at issue in the case date back to 
1997 when, instead of selling videocassettes to 
Blockbuster at wholesale prices, studios began 
“leasing” cassettes to Blockbuster in return for less-
than-wholesale up-front prices plus a percentage of 
Blockbuster’s rental revenues. The agreements also are 
“output” deals, because they required Blockbuster to 
carry all homevideo titles released by each studio, 
regardless of a movie’s box office performance or 
“local market considerations.” Previously, Blockbuster 
was able to “cherry pick” a homevideo company’s 
offerings, and took those factors into consideration in 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

deciding which homevideos to stock. 
 The studios did not make this leasing 
arrangement available to the complaining independent 
retailers, and that is what prompted their allegations 
that Blockbuster had conspired with the studios in 
violation of the Sherman Act and the Robinson-Patman 
Act. The case went to trial in federal court in Texas, but 
the trial didn’t go well for the independent retailers. At 
the end of the retailers’ case-in-chief, Blockbuster and 
the studios moved for judgment as a matter of law, and 
the court granted their motion. The retailers appealed, 
but have done no better. 
 In a short opinion that, despite its importance, 
has been marked “should not be published and is not 
precedent,” the Court of Appeals has affirmed. The trial 
had not produced direct evidence of a conspiracy, 
though Judge Jerry Smith acknowledged that 
circumstantial evidence that “tends to exclude the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

possibility of independent action” would have been 
sufficient. 
 The retailers did introduce documents and 
testimony about the studios’ “parallel behavior,” but 
Judge Smith concluded that none of that evidence 
“tended to exclude the possibility of independent 
conduct.” Judge Smith noted, for example, that there 
had been “almost no evidence whatsoever, 
circumstantial or otherwise, that the studios engaged in 
any direct communication during their respective 
negotiations with Blockbuster or that any studio agreed, 
at Blockbuster’s request, not to make output revenue-
sharing terms available to independents.” 
 The independents had argued that the studios’ 
“parallel conduct gives rise to an inference of 
conspiracy.” But Judge Smith disagreed. “The mere 
fact that [the studios] followed similar courses of 
action,” he said, “does not support such an inference.” 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 For these reasons, the appellate court affirmed 
the independents’ loss of their Sherman Act claim. 
 Judge Smith also rejected the independents’ 
Robinson-Patman Act claim. That Act prohibits price 
discrimination, but “only where customers are 
otherwise purchasing on like terms and conditions.” 
Here, that was not the case, the judge concluded, 
because independent retailers were able to “select tapes 
title-by-title after box office results were known, while 
Blockbuster was committed to purchasing a studio’s 
entire output.” Blockbuster also “undertook long-term 
obligations under its agreement with the studios,” 
unlike the independents who did not. 
 The independent retailers were represented by 
David Edward Warden of Yetter & Warden in Houston 
and other firms. Blockbuster and the studios were 
represented by Kenneth R. Logan of Simpson Thacher 
& Bartlett in New York City and other firms. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Editor’s note: The facts of this case illustrate that 
the laws of economics trump the laws of Congress, one 
way or the other, just as water always runs downhill. At 
the beginning of the homevideo industry in the early 
1980s, studios wanted retailers to pay royalties on their 
rentals. Retailers, however, didn’t want to, and couldn’t 
be forced to, as a result of the Copyright Act’s “first 
sale doctrine.” In 1984, the music industry persuaded 
Congress to amend that doctrine to prohibit rentals 
without consent (ELR 6:8:21), and the software 
industry did too in 1990 (ELR 12:10:20). The movie 
industry, however, was unable to persuade Congress to 
bar unauthorized video rentals (ELR 5:3:20). Years 
later, Blockbuster volunteered to share revenues from 
rentals - in effect, to pay royalties - even though the 
“first sale doctrine” doesn’t require it to. And 
independent video retailers wanted to do likewise - 
enough to file this lawsuit! 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Cleveland v. Viacom, Inc., 73 Fed.Appx. 736, 2003 
U.S.App.LEXIS 17717 (5th Cir. 2003) [ELR 25:8:10] 
Buena Vista Home Entertainment wins copyright 
infringement suit complaining of Video Pipeline’s 
unauthorized Internet display of clip previews; 
preliminary injunction affirmed on appeal, and 
summary judgment granted to Buena Vista 
 

 Buena Vista Home Entertainment has won its 
copyright infringement suit against Video Pipeline, Inc. 
At issue in the case was Video Pipeline’s display of 
homevideo clip previews on the Internet, without 
Buena Vista’s permission. Two courts have now held 
that this practice infringed Buena Vista’s copyrights; 
and those infringements were not excused by the fair 
use doctrine or the copyright misuse doctrine. One 
court also held that Video Pipeline’s Internet clip 
previews infringed trademarks owned by Buena Vista 
and by the production companies whose home videos 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Buena Vista distributes: Disney, Hollywood Pictures, 
Touchstone and Miramax. 
 Internet movie piracy is now a matter of serious 
concern, but Video Pipeline is not a pirate. Instead, it 
creates and distributes movie trailers to retail video 
stores. Indeed, for many years, it did so with Buena 
Vista’s consent, using trailer materials supplied by 
Buena Vista itself. Before the Internet became a retail 
marketplace, all of Video Pipeline’s trailers were 
distributed on videotape to homevideo stores for 
promotional exhibition on television monitors located 
within those stores. 
 Once the Internet became a marketplace, many 
retailers began selling and renting home videos from 
websites - not by downloading them as digital files, but 
simply by allowing customers to shop and order online 
for subsequent deliveries by mail, FedEx, UPS or the 
like. Video Pipeline is technically savvy, and in 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

response to these types of Internet sales, it did 
something that must have seemed entirely logical to it. 
It began using the trailer materials Buena Vista had 
supplied to make digital trailers for Internet streaming. 
 Using Video Pipeline’s service, Internet video 
retailers could give customers the ability to view 2-
minute trailers, simply by clicking on “preview” 
buttons on the retailers’ websites. Doing so would 
seamlessly transport customers to Video Pipeline’s own 
server, from which requested trailers would be 
streamed; and Video Pipeline would charge retailers 
fees based on the number of streams their customers 
requested. 
 Though Video Pipeline handled the technology 
of all of this just fine, it did not get a license from 
Buena Vista to do any of it. Indeed, when Buena Vista 
objected - and asked for the return of the trailer 
materials it had earlier provided to the company - 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Video Pipeline began creating digital trailers from 
copies of videos its store clients had purchased. 
 Video Pipeline also sued Buena Vista, seeking a 
judicial declaration that its actions are legal. Buena 
Vista responded by filing counterclaims alleging that 
Video Pipeline’s actions constituted copyright 
infringement.  
 The reason that two courts have ruled on this 
case already is purely procedural. Early in the case, 
federal District Judge Jerome Simandle granted Buena 
Vista’s motion for a preliminary injunction (ELR 
24:3:11). Video Pipeline immediately appealed the 
injunction; but while the appeal was pending, other 
aspects of the case continued to be litigated in the 
District Court. Judge Simandle ruled, for example, that 
a Buena Vista counterclaim for unjust enrichment was 
preempted by federal copyright law; but he declined to 
dismiss its other counterclaims for trademark 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

infringement, unfair competition, breach of contract, 
replevin and conversion (ELR 24:7:25). 
 Shortly before the Video Pipeline’s appeal from 
the preliminary injunction was decided, Judge 
Simandle granted Buena Vista’s motion for summary 
judgment on the merits. In a lengthy and quite 
methodical opinion, Judge Simandle ruled - as he had 
before, in issuing a preliminary injunction - that Video 
Pipeline infringed Buena Vista’s copyrights by using 
Buena Vista’s movies in ways that were not permitted 
by the fair use doctrine. 
 In his decision granting summary judgment, the 
judge also rejected Video Pipeline’s other defenses. 
The judge found that Buena Vista was entitled to bring 
its copyright infringement claims, even though it had 
not separately registered copyrights to its own trailers. 
It was enough, the judge decided, that Buena Vista had 
registered the copyrights to the movies from which 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

those trailers had been made. 
 Judge Simandle also rejected Video Pipeline’s 
“copyright misuse” defense. He held that earlier cases 
applying that doctrine had involved clauses in licensing 
agreements that prevented licensees from creating 
competing works. “That doctrine is inapplicable here, 
where no such anti-competitive clauses are at issue,” he 
said. The judge also was unpersuaded by Video 
Pipeline’s estoppel and implied license arguments. 
 Judge Simandle ruled in Buena Vista’s favor in 
connection with its trademark claim, finding that there 
was a likelihood that consumers would mistakenly 
believe that Buena Vista created or authorized Video 
Pipeline’s clip previews. And he granted Buena Vista’s 
summary judgment motion on its breach of contract, 
unfair competition, replevin and conversion claims as 
well. (The replevin and conversion claims asserted that 
Video Pipeline failed to return trailer materials Buena 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Vista had once given Video Pipeline.) 
 Shortly after Judge Simandle granted Buena 
Vista’s summary judgment motion, the Court of 
Appeals finally affirmed the preliminary injunction that 
had been issued at the beginning of the case. Judge 
Thomas Ambro decided that the appeal was not moot, 
because no final judgment had been entered yet. Judge 
Ambro affirmed the injunction, because he too was 
persuaded that Video Pipeline had infringed Buena 
Vista’s copyrights by engaging in conduct that was not 
excused by the fair use or copyright misuse doctrines. 
 Judge Ambro’s reasoning was similar - though 
not identical - to Judge Simandle’s. Judge Ambro 
applied the four fair use factors somewhat differently. 
And Judge Ambro’s analysis of the copyright misuse 
doctrine was more extensive. The two judge’s ultimate 
conclusions were the same however. 
 Video Pipeline was represented by Paul R. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Fitzmaurice, Gary D. Fry and Lisa A. Sabatino of 
Pelino & Lentz in Philadelphia. Buena Vista Home 
Entertainment was represented by Gary A. Rosen, and 
Patrick Madamba, Jr., of Akins Gump Strauss Hauer & 
Feld in Philadelphia. 
 

Video Pipeline, Inc. v. Buena Vista Home 
Entertainment, 275 F.Supp.2d 543, 2003 
U.S.Dist.LEXIS 14086 (D.N.J. 2003); Video Pipeline, 
Inc. v. Buena Vista Home Entertainment, 342 F.3d 191, 
2003 U.S.App.LEXIS 17757 (3d Cir. 2003) [ELR 
25:8:11] 
 
 
Cajun phrases in lyrics of Mystikal’s recording 
“Shake Ya Ass” do not infringe copyright belonging 
to maker of “Cajun in Your Pocket” device, because 
phrases were not “original” 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Jive Records and rap artist Mystikal have 
defeated a copyright infringement lawsuit filed against 
them by Emanation, Inc., a Louisiana company that 
designs, makes and distributes novelty items. At issue 
in the case were two phrases recorded in Emanation’s 
“Cajun in Your Pocket” device - a toy that plays back 
“authentic Cajun sayings” in response to the push of a 
button. In all, “Cajun in Your Pocket” plays six 
phrases, two of which Emanation accused Jive and 
Mystikal of using in the lyrics for their recording 
“Shake Ya Ass.” 
 The two phrases in question were “We Gon Pass 
a Good Time, Yeah, Cher,” and “You Gotta Suck Da 
Head of Dem Der Crawfish.” These phrases were, in 
fact, on Emanation’s “Cajun in Your Pocket” device 
and on Mystikal’s recording. What’s more, Mystikal 
conceded that he had access to a “Cajun in Your 
Pocket.” 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Nevertheless, Jive and Mystikal denied liability 
for copyright infringement, and thus responded to 
Emanation’s lawsuit with a motion for summary 
judgment. Their motion was granted, and that decision 
has been affirmed the Court of Appeals in a Per Curiam 
opinion marked “should not be published and is not 
precedent.” 
 In order to be eligible for copyright protection, 
works have to be “original.” The evidence, however, 
showed that the phrases at issue in this case were 
actual, common “authentic Cajun sayings” - exactly as 
the packaging for “Cajun in Your Pocket” claimed. 
 “Cajun in Your Pocket” was created by 
Emanation’s president, Steve Winn, who asserted that 
he had altered the Cajun sayings in which he claimed 
copyright. He inserted the words “we gon” and “yeah” 
into one phrase, and apparently inserted the words “dat 
der crawfish” into the other. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 The Court of Appeals ruled that “no reasonable 
juror could conclude” that these additions would make 
Winn’s version of the phrases “original.” As a result, 
the appellate court concluded that “Emanation cannot 
satisfy the ‘originality’ requirement” for copyright 
protection. 
 
Emanation, Inc. v. Zomba Recordings, Inc., 72 
Fed.Appx. 187, 2003 U.S.App.LEXIS 17146 (5th Cir. 
2003) [ELR 25:8:12] 
  
 
Dixie Cups’ victory in suit complaining that music 
publisher falsely claimed to be author of 1963 song 
“Iko, Iko,” and failed to pay royalties on post-
renewal exploitation, is affirmed 
 
 Music fans of a certain age will remember 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Barbara Anne Hawkins, her sister Rosa Lee Hawkins, 
and their cousin Joan Marie Johnson. The trio began 
writing songs and performing together as the “Dixie 
Cups” in the early ‘60s. One of the songs they wrote 
and recorded back then was “Iko, Iko” - a song that was 
featured in the soundtrack of the movie “Mission 
Impossible II” as recently as 2000. 
 The Dixie Cups registered their copyright to 
“Iko, Iko” in 1964 and assigned it to music publisher 
Joe Jones the following year. The assignment didn’t 
include the renewal term, and when the time came, the 
Dixie Cups renewed its copyright in their own names. 
 All of this became the subject of judicial 
scrutiny, because Jones made claims about the song 
which the Dixie Cups said were not true. He claimed to 
be its author. And he claimed that in 1968, he and the 
Dixie Cups entered into a “settlement agreement” that 
relieved him of the obligation to pay royalties to the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Dixie Cups, as he was previously required to do under 
their 1965 publishing agreement. Jones apparently 
failed to pay royalties to the Dixie Cups even after they 
renewed and regained ownership of the copyright to 
“Iko, Iko” in 1992. 
 This prompted the Dixie Cups to sue Jones for 
breach of contract, seeking money damages and 
dissolution of their 1965 contract - a contract that 
remained relevant even after the Dixie Cups renewed 
their song’s copyright, because the renewal gave them 
ownership of the copyright in the United States only, 
while Jones remained its owner in foreign territories. 
Jones responded to the lawsuit with a counterclaim for 
copyright infringement. And in due course, the case 
was tried to a jury in federal court in New Orleans. 
 The Dixie Cups won, completely. The judge 
entered judgment “as a matter of law” in favor of the 
Dixie Cups in connection with Jones’ infringement 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

counterclaim. And the jury returned a verdict in favor 
of the Dixie Cups on their breach of contract claim. It 
awarded them $409,508 in damages, and ownership of 
the song’s copyright and all licenses Jones had issued. 
Jones appealed, but came out worse than if he had 
simply complied with the judgment. The Court of 
Appeals has determined that his appeal was frivolous 
and has awarded the Dixie Cups their attorney’s fees 
and costs as sanctions. 
 In an opinion marked “should not be published 
and is not precedent,” Judge Reynaldo Garza affirmed 
the judgment against Jones on his infringement 
counterclaim. Judge Garza ruled that Jones did not own 
the song’s copyright, because the 1965 assignment did 
not contain language expressly granting renewal rights, 
as would have been necessary for the assignment to 
transfer the renewal term. Moreover, Jones’ testimony 
that he was the author of “Iko, Iko” contradicted 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

statements he had made in an earlier case, as well as the 
1965 publishing agreement that named the Dixie Cups 
as the song’s writers. 
 Judge Garza also affirmed the breach of contract 
judgment in favor of the Dixie Cups. Though Jones 
argued that a 1968 “settlement agreement” relieved him 
of the obligation to pay royalties, the Dixie Cups 
testified that they had refused to sign it, and that the 
signatures that appeared on the document introduced by 
Jones at trial were “forged.” Judge Garza noted that 
“the jury believed [the Dixie Cups], not Jones,” and the 
“credibility of this evidence is not an issue for appellate 
review.” 
 The Dixie Cups were represented by Suzette 
Toledano Becker in New Orleans and Oren J. 
Warshavsky of Gibbons Del Deo Dolan Griffinger & 
Vecchione in New York City. Jones was represented by 
Joe Jones, Jr., in Lake View Terrace, California. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Hawkins v. Jones, 74 Fed.Appx. 391, 2003 
U.S.App.LEXIS 18060 (5th Cir. 2003) [ELR 25:8:13] 
 

Illustrated editions of “Tarzan” books 
commissioned by Edgar Rice Burroughs, Inc., and 
published in 1972 and 1976, were “works made for 
hire,” so heirs of illustrator Burne Hogarth are not 
entitled to renewal terms of books’ copyrights, 
federal Court of Appeals holds 
 

 In 1972 and 1976, Watsun-Guptill published 
illustrated editions of Tarzan of the Apes and Jungle 
Tales of Tarzan. Both books were written by Edgar 
Rice Burroughs, and were first published so long ago 
that their texts went into the public domain in the late 
1960s and early ‘70s. The illustrations, however, were 
commissioned by Edgar Rice Burroughs, Inc. (a 
company formed by Burroughs to manage his literary 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

rights), especially for the Watsun-Guptill editions, so 
their copyrights are valid, even today. 
 “Neither the 1972 nor the 1976 book enjoyed 
substantial sales.” But their copyrights are valuable 
enough to justify a surprisingly complex legal battle 
over their ownership. That battle has been fought 
between Burroughs, Inc., and the heirs of Burne 
Hogarth who was the artist Burroughs, Inc., 
commissioned to create the books’ illustrations. 
 In an opinion by Judge Jon O. Newman, the 
Second Circuit Court of Appeals has held that the 
Hogarth’s heirs do not own the books’ copyrights, for 
reasons that mean that Burroughs, Inc., does. But 
getting to that result required a long and scholarly 
opinion that included some criticism of the way in 
which Burroughs, Inc., handled the books’ copyright 
registrations. (In fact, that criticism caused the Court of 
Appeals to deny Burroughs, Inc., its costs on appeal, 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

even though Burroughs, Inc., was the prevailing party.) 
 The central issues in the case were: (1) whether 
Hogarth’s illustrations were “works made for hire,” 
under the Copyright Act of 1909 which was in effect 
when the books were first published; and (2) if so, 
whether Burroughs, Inc., as the commissioning party, 
or Hogarth’s heirs, are entitled to the renewal terms of 
the books’ copyrights. The renewal term of the 
copyright to the 1972 book has begun already; and the 
renewal term of the copyright to the 1976 book will 
begin in 2005. 
 When Burroughs, Inc., commissioned Hogarth to 
create illustrations for the Watsun-Guptill editions, 
their written agreement did not identify the illustrations 
as “works made for hire” - thus giving rise to the first 
issue. However, before the current Copyright Act of 
1976 changed the definition of a “work made for hire,” 
works were “made for hire” so long as they were 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

created at the “instance and expense” of the 
commissioning party, at least in the Second Circuit. 
Though Hogarth’s heirs argued otherwise, Judge 
Newman had no difficulty concluding that Hogarth’s 
illustrations had been created at the “instance and 
request” of Burroughs, Inc., and thus they were “works 
made for hire.” 
 At first blush, that appeared to resolve the second 
issue too, because the renewal term belongs to the 
“author” of a work, and the “author” of a work made 
for hire is the commissioning party rather than the 
person who was commissioned to actually create it. On 
the other hand, at one time, Second Circuit decisions 
suggested that the commissioning party is the owner of 
the copyright to a work made for hire, because the 
actual creator assigned the copyright to the 
commissioning party by implied agreement. In fact, this 
is what the United States Supreme Court seemed to 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

suggest in its decision in CCNV v. Reid (ELR 11:3:12). 
 This “implied assignment” theory would have 
been very helpful to Hogarth’s heirs, because Hogarth 
died in 1996 - well before either copyright was eligible 
for renewal. And that would have meant that Hogarth’s 
“implied assignment” would not have included a 
transfer of the renewal terms to Burroughs, Inc. 
 Judge Newman, however, noted that the Second 
Circuit had abandoned the “implied assignment” theory 
of works made for hire, and had held that the 
commissioning party was the “author,” and as such was 
entitled to the renewal term. Judge Newman reasoned 
that the Supreme Court’s CCNV v. Reid decision did 
not require a different result now, because CCNV v. 
Reid was decided under the Copyright Act of 1976 - 
not the 1909 Act that controlled Hogarth’s heirs’ claim 
- and the Supreme Court’s mention of the assignment 
theory was merely in the “historical account” portion of 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

its opinion, and was not a basis for its conclusions. 
 This meant that Burroughs, Inc., as the 
commissioning party of illustrations of works made for 
hire, was entitled to the renewal terms of those works - 
unless one of Hogarth’s heirs’ other arguments was 
persuasive. Ultimately, Judge Newman decided those 
arguments were not persuasive, though one of them did 
lead to the criticism that resulted in Burroughs, Inc., not 
being awarded its costs on appeal. 
 When Watson-Guptill first registered the 
copyrights to the 1972 and 1976 books, it identified 
Edgar Rice Burroughs, Inc., as the “claimant” but 
Burne Hogarth as the “author.” Years later, in 1999, 
Burroughs, Inc., filed corrections with the Copyright 
Office indicating that the books were works made for 
hire authored by Edgar Rice Burroughs, Inc. But the 
company’s delay in doing so enabled Hogarth’s heirs to 
argue that the company’s claim to ownership of the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

renewal copyrights was barred by the statute of 
limitations, by laches and estoppel, and by the 
presumption - created by the registration certificates - 
that Hogarth was the author. 
 Judge Newman rejected all of these arguments. 
He held that the statute of limitations does not bar an 
affirmative defense, which is where Burroughs, Inc., 
asserted its ownership of the renewal terms. He ruled 
that Hogarth’s heirs had not relied to their detriment on 
the erroneous registrations, which defeated their laches 
and estoppel argument. And he held that the 
presumption created by the registration certificates had 
been adequately rebutted. Judge Newman added, 
however, that he was “disturbed that a corporation as 
sophisticated in the protection of its copyrights as 
[Burroughs, Inc.] did not correct the registrations” 
earlier. He added, if Burroughs, Inc., “had . . . been 
more attentive to the filings made on its behalf, this 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

litigation would in all likelihood have been avoided or 
at least reduced in scope.” 
 Hogarth’s heirs were represented by Peter 
Herbert of Lankler Siffert & Wohl in New York City. 
Burroughs, Inc., was represented by Roger L. Zissu of 
Fross Zelnick Lehrman & Zissu in New York City. 
 
Estate of Burne Hogarth v. Edgar Rice Burroughs, Inc., 
342 F.3d 149, 2003 U.S.App.LEXIS 18032 (2nd Cir. 
2003) [ELR 25:8:14] 
 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

NCAA is enjoined from enforcing “Two in Four 
Rule” that prohibited college basketball teams from 
competing in more than two non-NCAA 
tournaments every four years; federal District 
Court concludes that Rule violates federal antitrust 
law 
 
 The NCAA has suffered a significant loss, in an 
antitrust lawsuit filed against it by promoters of college 
basketball tournaments. At issue in the case was the 
NCAA’s “Two in Four Rule” - a rule that allows 
Division I college basketball teams to compete in no 
more than two non-NCAA tournaments every four 
years. The Rule was adopted in 1999, and according to 
the promoters who filed the suit, the Rule has reduced 
the number of tournament games they are able to 
present, and thus the number of games that college 
basketball fans are able to watch. The Rule did this by 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

making Division I teams - who previously were eligible 
to compete in the promoters’ tournaments every year - 
ineligible to do so two out of every four years. 
 Many of the tournaments affected by the Rule 
are high-profile competitions that are played before the 
regular NCAA season begins and during Thanksgiving 
and Christmas school breaks. They include such 
tournaments as the Coaches v. Cancer Classic (played 
in Madison Square Garden and televised by ESPN), the 
BCA Invitational, and America’s Youth Classic. 
Though the tournaments themselves are well-known, 
the way in which they are organized is less so. 
 College basketball teams play most of their 
games each year against other teams in their 
conferences. Teams that enjoy successful seasons also 
play in post-season conference tournaments. And 64 
teams that emerge from that process compete in the 
NCAA Championship Tournament. This means that 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

most Division I college basketball games are, in effect, 
scheduled for each team, automatically. 
 Not all games are scheduled automatically, 
however. NCAA rules permit Division I teams to play 
as many as 28 games a season, in addition to 
conference post-season and NCAA tournaments. This 
means that teams have space on their calendars to play 
11 or so games a year that they are able to schedule for 
themselves. Moreover, they are permitted to play in 
“certified” tournaments - that is, tournaments not 
sponsored by their conferences or the NCAA - if they 
wish to do so. And participation in a certified 
tournament counts as just one game (towards the 
annual limit of 28), even if a team plays several games 
in the tournament. 
 The promoters who sued the NCAA over the 
Two in Four Rule all staged certified tournaments. 
Their complaint wasn’t with that aspect of the Rule. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Rather, they objected that the Rule disqualified colleges 
from participating in their tournaments, two out of 
every four years. In their lawsuit, the promoters alleged 
that the Rule violated the Sherman Act. And federal 
District Judge Edmund Sargus has agreed. 
 Judge Sargus agreed with the NCAA that the 
Two in Four Rule should be evaluated under the 
antitrust law’s more tolerant “Rule of Reason,” rather 
than under the stricter “Per Se Rule” or even using a 
“quick look analysis.” Nevertheless, after a lengthy and 
quite careful evaluation of the facts, Judge Sargus 
concluded that the Two in Four Rule flunked even the 
Rule of Reason, and thus violated the Sherman Act. 
 The judge found that the Two in Four Rule 
“caused a substantial reduction in the number of 
school-scheduled basketball games.” Judge Sargus 
noted that “In the absence of an offsetting benefit, a 
rule which simply limits output and competition to the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

detriment of consumers violates federal antitrust law.” 
 This meant that to avoid liability, the NCAA had 
to establish a bona fide justification for the Rule by 
demonstrating the virtues of the policy. The NCAA did 
offer two virtuous justifications. It said that the Rule 
limited the number of games played each season out of 
concern for “student welfare.” And the NCAA argued 
that the Rule gave lesser-known schools more 
opportunities to play in desirable tournaments. 
 These may have been adequate justifications if 
the NCAA had proved them, but it did not. Instead, 
Judge Sargus found that “Neither of these justifications 
are credible.” 
 They weren’t credible, the judge said, because at 
the same time the Rule was adopted, “the NCAA 
actually increased the overall number of games each 
team could play per season.” Thus, although the 
number of school-scheduled games was reduced, the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

total number of games was increased, something 
“hardly benefiting student welfare,” Judge Sargus 
concluded. 
 Also, although increasing the number of games 
that lesser-known teams could play was admirable, that 
isn’t what happened in fact. Instead, “the number of 
exempt games played by lesser-known, non-power 
conference teams has actually decreased, resulting in 
harm to the class of teams which the NCAA claims its 
rule would benefit.” 
 For these reasons, Judge Sargus granted the 
promoters’ request for a permanent injunction barring 
the NCAA from enforcing its Two in Four Rule. 
 The promoters were represented by Wilbert 
Benjamin Markovits of Markovits & Greiwe in 
Cincinnati. The NCAA was represented by James A. 
Wilson, Jr., of Vorys Sater Seymour & Pease in 
Columbus. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Worldwide Basketball and Sports Tours v. National 
Collegiate Athletic Association, 273 F.Supp.2d 933, 
2003 U.S.Dist.LEXIS 13073 (S.D.Ohio 2003) [ELR 
25:8:15] 
 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Boston University not liable for injuries suffered by 
Manhattan College basketball player who was 
punched by BU player during game, Massachusetts 
Supreme Court rules 
 
 In December of 1998, Boston University hosted 
an intercollegiate basketball game with Manhattan 
College. The outcome of that game was of no 
professional concern to the Supreme Judicial Court of 
Massachusetts - though the Court has studied the 
details of some things that happened during (and 
before) it was played. What interested the Court was a 
brief on-court “scuffle,” during which Manhattan 
College player Ken Kavanagh was punched in the nose 
by BU player Levar Folk. 
 Kavanagh’s nose was broken, though he played 
later in the game anyway. What concerned the Court, 
however, wasn’t the extent of Kavanagh’s injuries. 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Rather, what concerned the Court was whether BU and 
its coach could be held vicariously liable for those 
injuries. In a unanimous opinion by Justice Martha 
Sosman, the Supreme Judicial Court has held that they 
could not, and so it affirmed the dismissal of 
Kavanagh’s lawsuit against them. 
 Justice Sosman rejected Kavanagh’s argument 
that Folk was BU’s “agent” and thus BU was liable for 
Folk’s actions. Student are neither employees nor 
servants of the schools they attend, the justice 
explained, not even those who receive scholarships or 
financial aid that enables them to attend. 
 Kavanagh also argued that BU and its coach 
were themselves negligent for failing to protect him 
from Folk’s allegedly “foreseeable assault and battery.” 
Justice Sosman rejected this argument on the grounds 
that the facts failed to show that Folk’s actions were 
foreseeable. Moreover, she held that BU did not have a 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

duty to Kavanagh, because no special relationship 
existed between them. 
 Kavanagh was represented by Michael J. 
O’Reilly in Boston. BU and its coach were represented 
by Lawrence S. Elswit, Associate General Counsel of 
BU in Boston. 
 
Kavanagh v. Trustees of Boston University, 795 N.E.2d 
1170, 2003 Mass.LEXIS 643 (Mass. 2003) [ELR 
25:8:16] 
 
 
Destruction of mural did not violate Visual Artists 
Rights Act, Court of Appeals agrees 
 
 Four federal judges have unanimously agreed 
that the manager of the Empire State Plaza in Albany, 
New York, did not violate the rights of artist Joanne 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Pollara when he tore down and damaged a mural she 
had painted and installed there. The judges were unable 
to agree, however, on why her rights weren’t violated. 
 In a lawsuit against the Plaza manager, Pollara 
alleged that he violated her rights under the Visual 
Artists Rights Act. VARA, as the Act is known for 
short, is a 1990 amendment to the Copyright Act that 
provides certain moral rights to those who create works 
of visual art of recognized stature (ELR 12:10:19). 
 Following a one day bench trial, federal District 
Judge David Hurd ruled against Pollara on two 
grounds. He held that the mural was not a “work of 
visual art” - as that term is defined by the Act - even 
though it was “visually appealing and demonstrated a 
great deal of artistic ability and creativity.” Moreover, 
even if Pollara’s mural were a “work of visual art,” he 
held that it was not a “work of recognized stature,” 
because it was created solely to publicize a particular 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

event, and therefore would not have been preserved or 
displayed again. (ELR 24:6:16) 
 Pollara appealed, without success. Writing for 
two judges of the Court of Appeals, Judge Dennis 
Jacobs noted that “Not every artist has rights under 
VARA, and not everything called ‘art’ is protected by 
such rights.” Among other things, the Act does not 
protect advertising or promotional art works, even if 
they are works “of recognized stature.” 
 Pollara’s mural was “promotional and 
advertising,” because the “banner was created for the 
purpose of drawing attention to an information desk, as 
part of a lobbying effort, and the banner overtly 
promotes in word and picture a lobbying message.” 
Judge Jacobs therefore concluded that the mural was 
“not a ‘work of visual art’ subject to protection under 
VARA.” 
 Judge John Gleeson agreed that the mural wasn’t 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

protected by VARA, “but for a different reason” than 
that relied on by Judge Jacobs. Judge Gleeson didn’t 
think the promotional nature of the mural necessarily 
disqualified it from VARA protection. Instead, he 
concluded that the mural “was not a work of recognized 
stature,” because it had never been exhibited before it 
was destroyed. 
 Pollara was represented by Paul C. Rapp of 
Cohen Dax & Koenig in Albany. The Plaza’s manager 
was represented by Andrea Oser of the Office of the 
Attorney General of New York in Albany. 
 
Pollara v. Seymour, 344 F.3d 265, 2003 
U.S.App.LEXIS 19646 (2nd Cir. 2003) [ELR 25:8:16] 
 
  
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Vermont statute making it a crime to distribute 
electronic material “harmful to minors” over the 
Internet, even from outside of Vermont, is 
unconstitutional, Court of Appeals agrees; but 
injunction is narrowed to bar state from enforcing it 
only against Internet speech on which lawsuit was 
based 
 
 Howard Dean isn’t the governor of Vermont any 
more. Now he’s a leading candidate for President. But 
when he was governor, Dean signed into law a statute 
that makes it a crime to distribute electronic material 
“harmful to minors,” even if done over the Internet and 
even if done from, say, a website outside of Vermont. 
In return, Dean got himself sued - along with a host of 
other Vermont law enforcement officials - by the 
ACLU and others. 
 What the plaintiffs had in common was that they, 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

or organizations they represent, operate websites 
containing sex-related materials. Though some of the 
plaintiffs were residents of other states, and actually 
have no presence in Vermont, they feared that they 
could be prosecuted under the new statute, because they 
have no way to deny Vermont residents access to their 
websites. 
 Federal District Court Garvan Murtha agreed 
with the plaintiffs and completely enjoined 
enforcement of the Vermont statute (ELR 24:6:20). The 
state appealed, but Judge Murtha’s ruling has been 
affirmed, for the most part. 
 Writing for the Court of Appeals, Judge John 
Walker, Jr., agreed that the Vermont statute is 
unconstitutional for two reasons: because the burdens it 
puts on protected speech violate the First Amendment; 
and because it violates the “dormant Commerce 
Clause.” 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 However, Judge Walker concluded that the 
injunction was too broad. He reasoned “that because 
plaintiffs challenged the statute based on their own 
speech, it is preferable to determine the validity of the 
statute only as applied to that speech.” For that reason, 
Judge Walker agreed with Vermont’s officials that “the 
injunction should be modified to enjoin them from 
enforcing the statute . . . only as applied to the internet 
speech upon which plaintiffs based their suit. . . .” 
 The plaintiffs were represented by Michael A. 
Bamberger of Sonnenschein Nath & Rosenthal in New 
York City. Vermont’s officials were represented by 
Joseph Leon Winn, Assistant Vermont Attorney 
General, in Montpelier. 
American Booksellers Foundation v. Dean, 342 F.3d 
96, 2003 U.S.App.LEXIS 17908 (2d Cir. 2003) [ELR 
25:8:17] 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Previously Reported: 
 
 Naxos’ sale of restored public domain 
recordings does not violate rights of Capitol 
Records, federal District Court confirms. After 
federal District Judge Robert Sweet granted Naxos’ 
motion for summary judgment in a lawsuit filed against 
it by Capitol Records (ELR 25:5:10), Capitol provided 
the judge with more evidence in support of its argument 
that the case should be allowed to go to trial. Capitol’s 
case complained of Naxos’ sale of restored versions of 
classical, 1930s-era recordings, which Capitol asserted 
violate its rights under New York state law, though (or 
perhaps because) the recordings are now in the public 
domain as a matter of federal copyright law. Capitol’s 
new evidence did not persuade Judge Sweet to change 
his earlier ruling, however. Instead, for reasons 
virtually identical to those he relied on before, the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

judge once again granted Naxos’ summary judgment 
motion. Capitol Records, Inc. v. Naxos of America, 
Inc., 274 F.Supp.2d 472, 2003 U.S.Dist.LEXIS 13215 
(S.D.N.Y. 2003) [ELR 25:8:18] 
 
 Michael Jackson’s brothers settle case 
alleging Jackson 5 album “Pre-History: The Lost 
Steeltown Recordings” actually is a recording by 
“Ripples and Waves”. Michael Jackson’s brothers 
Tito, Marlon, Jackie and Jermain Jackson have agreed 
to settle a pair of lawsuits concerning the origins of 
“Pre-History: The Lost Steeltown Recordings,” a CD 
released in 1996. The CD was said to be by the 
“Jackson 5,” the group that consisted of Michael and 
his brothers before Michael began his solo career. One 
of the two lawsuits alleges that “Pre-History” is 
actually an old recording made by “Ripples and 
Waves” and not by the Jackson 5 at all. The other 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

lawsuit alleges that the Jackson brothers, including 
Michael, failed to give credit to record producer 
Gordon Keith and “Ripples and Waves” for their work 
on “Pre-History.” Early in the case, Michael Jackson 
sought to have the case against him dismissed on 
procedural grounds; but he was not successful (ELR 
24:8:8). Michael has not joined in the recent settlement, 
and thus remains a defendant in both cases. [ELR 
25:8:18] 
     
 Don King settles lawsuit filed by boxer Terry 
Norris. Boxing promoter Don King has settled a 
lawsuit filed against him by Terry Norris by reportedly 
agreeing to pay the fighter $7.5 million. According to 
news accounts, Norris - a former World Boxing 
Council super welterweight champion - claimed that 
King “stole money from him,” apparently during the 
time Norris was under contract to King. Before the case 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

was settled, it produced one published opinion of 
interest to boxing promoters and fighters generally. A 
New York appellate court held that a contract that gave 
King the right to promote Norris’ fight with Felix 
Trinidad was not necessarily void, even though the 
fight took place in Madison Square Garden, and even 
though King did not have a New York boxing 
promoter’s license at the time Norris signed the 
contract. King did get a New York license before the 
fight was held, and the appellate court held that that 
was soon enough, so long as the evidence showed that 
the location of the fight had not been selected when the 
contract was signed (ELR 22:4:23). [ELR 25:8:18] 
 
 Supreme Court grants and denies cert. The 
United States Supreme Court has agreed to hear an 
appeal by the Republic of Austria in a case filed against 
it in federal court in Los Angeles by Maria Altmann, 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

seeking to recover possession, from the national 
Austrian Gallery, of Gustav Klimt paintings stolen by 
the Nazis in the early 1940s. A federal Court of 
Appeals held that the Los Angeles court does have 
jurisdiction over Austria (ELR 24:12:17); and it is that 
ruling the Supreme Court will review, in response to 
Austria’s petition for certiorari. Republic of Austria v. 
Altmann, 124 S.Ct. 46, 2003 U.S.LEXIS 5431 (2003). 
However, the Supreme Court denied a petition for 
certiorari filed by Al Jardine, a former member of The 
Beach Boys, who wanted the Court to review a lower 
court’s ruling that he infringed the “Beach Boys” 
trademark by using the “Beach Boys” phrase in 
connection with his live performances (ELR 24:12:11). 
Jardine v. Brother Records, Inc., 124 S.Ct. 155, 2003 
U.S.LEXIS 5431 (2003). The Supreme Court also 
denied a petition for certiorari filed by Bridgeport 
Music seeking review of a decision that held that a 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

federal court in Nashville does not have jurisdiction to 
hear Bridgeport’s rap sampling copyright infringement 
lawsuit against music publishers located in Texas (ELR 
25:2:14). Bridgeport Music, Inc. v. Still N the Water 
Publishing, 124 S.Ct. 399, 2003 U.S.LEXIS 7473 
(2003). [ELR 25:8:18] 
 
 

DEPARTMENTS 
 
Entertainment Lawyer News: 
 
 Ira Selsky joins Dreier LLP. Ira B. Selsky has 
joined Dreier LLP in the firm’s entertainment 
department in New York City. Selsky, who is Of 
Counsel to the firm, is an expert in music publishing. 
With a career that spans decades, he has held counsel 
and business positions at United Artists Corporation, 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

ABC Records, Warner Bros. Records, Rondor Music, 
MGM/UA Communications, and most recently at EMI 
Music Publishing where he was Vice President, Legal 
and Business Affairs. He was a partner for several 
years at Grubman Indursky & Schindler in New York 
City. Before moving to New York, he was in private 
practice in Los Angeles as a solo practitioner and as Of 
Counsel with the law firm Myman Abell Fineman & 
Greenspan. Selsky has been involved in the negotiation 
and drafting of virtually every type of music-related 
agreement, including acquisitions and sales of assets, 
and motion picture and television agreements. As an 
expert in the industry, he has worked with litigation 
counsel on numerous cases and is experienced as an 
arbitrator and expert witness. He has lectured at law 
schools and industry events regarding music publishing 
and sampling, and has counseled companies, talent and 
management. Selsky received his law degree from New 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

York University School of Law, and is admitted to 
practice both in New York and California. 
 
 Peter Dekom joins Weissmann Wolff. The law 
firm of Weissmann, Wolff, Bergman, Coleman, Grodin 
& Evall has announced that Peter J. Dekom has joined 
the Beverly Hills-based firm as Of Counsel. Dekom is a 
respected film, television and entertainment finance 
lawyer who has been listed by Forbes among the top 
100 U.S. lawyers, and in Premiere as one of the 50 
most powerful people in Hollywood. Dekom was a 
senior partner in Bloom, Dekom, Hergott & Cook 
before leaving the firm in 1995 to consult and write. He 
recently published Not on My Watch: Hollywood vs. 
the Future, a book that studies new media and its effect 
on the film industry. In addition to his book, Dekom 
has authored dozens of articles about various aspects of 
the film and television business. He is the American 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Bar Association’s Division Chairman for Film, 
Television, Cable and Radio, and has served as both 
President and Chairman of the American Cinematheque 
(presently emeritus) and as an adjunct professor at 
UCLA. As Film Advisor to New Mexico, he drafted 
and shepherded incentive legislation that reinvigorated 
film and television production in the state. Dekom 
graduated with highest academic distinction in 1973 
from UCLA School of Law after receiving an 
undergraduate degree at Yale University in 1968. 
During his career, Dekom’s clients have included talent 
such as Andy Davis, Paul Haggis, Ron Howard, John 
Travolta, Robert Towne and Keenen Ivory Wayans, 
and institutions such as Fujisankei Communications 
Group, Imagine Entertainment, JVC and Lucasfilm. He 
will continue to represent both talent and institutional 
clients at Weissmann Wolff.  
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 Marshall Goldberg appointed General 
Counsel of Writers Guild of America, west. Marshall 
Goldberg has been appointed General Counsel of the 
Writers Guild of America, west. After graduating with 
honors from Harvard College, Goldberg received his 
J.D. at Stanford Law School and was selected to give 
the school’s valedictory address. He clerked for U.S. 
District Judge Robert F. Peckham in San Francisco and 
subsequently became a litigator for Petty, Andrews, 
Tufts, and Jackson. He was counsel to the U.S. Senate 
Judiciary Subcommittee on Constitutional Rights, 
which had jurisdiction over all legislation involving 
civil rights, civil liberties, and constitutional 
amendments. He also served as counsel to Senators 
Birch Bayh and John Tunney. As an attorney and later 
legislative liaison for the U.S. Department of Justice’s 
Civil Rights Division, Goldberg oversaw all legislative 
matters for the division. Goldberg also is a professional 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

television and film writer. His TV credits include Paper 
Chase, L.A. Law, It’s Garry Shandling’s Show, 
Newhart and Life Goes On. As a WGAw member, 
Goldberg has been a trustee of the Writers Guild-
Industry Health and Pension Fund, has served as 
chairman of the trusts, and has been co-chair of the 
Fund’s benefits committee. 
 
 Marsha MacBride appointed Executive VP of 
NAB’s Legal and Regulatory Affairs Department. 
Marsha J. MacBride has been named Executive Vice 
President of the National Association of Broadcasters’ 
Legal and Regulatory Affairs Department. The 
National Association of Broadcasters is a trade 
association that promotes and protects the interests of 
free, over-the-air local radio and television stations in 
Washington, before Congress, federal agencies and the 
courts, and elsewhere around the world. McBride heads 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

the NAB legal team that provides representation for 
local broadcasters before the Federal Communications 
Commission and the courts, and provides counsel to 
radio and television stations on legal issues. She served 
as Chief of Staff to FCC Chairman Michael Powell 
from 2001 to September 2003, during which time she 
also chaired the FCC Homeland Security Policy 
Council. Except for a two-year stint as Vice President 
in The Walt Disney Company’s Washington office 
from 2000-2001, MacBride has served in numerous 
high-level jobs at the FCC since 1991. Among her 
positions: Legal Advisor to Commissioner Michael 
Powell (1999-2000); Executive Director, Task Force on 
Y2K Conversion (1998-2000); Acting Deputy, Cable 
Services Bureau (1997-1998); Legal Advisor to 
Commissioner James Quello (1995-1997); and Staff 
Attorney, Political Programming Branch (1991-1994). 
From 1985 to 1991, MacBride was a communications 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

attorney in private practice in Washington. She is a 
1985 graduate of the George Washington University 
Law School, and a 1981 graduate of Douglass College, 
Rutgers University. 
[ELR 25:8:19] 
 
 
In the Law Reviews: 
 
“Don’t Be A Scene Stealer” by Jack Valenti, 11 
CommLaw Conspectus: Journal of Communications 
Law and Policy 307 (2003) (published by Catholic 
University of America School of Law) 
 
Shifting the Burden: The Unconstitutionality of Section 
512(h) of the Digital Millennium Copyright Act and Its 
Impact on Internet Service Providers by Matthew 
Amadeo, 11 CommLaw Conspectus: Journal of 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Communications Law and Policy 311 (2003) (for 
publisher, see above) 
 
The Expert Agency and the Public Interest: Why the 
Department of Justice Should Leave Online Obscenity 
to the FCC by Robert K. Magovern, 11 CommLaw 
Conspectus 327 (2003) (for publisher, see above) 
Internet Casino Gambling: The Nightmare of 
Lawmaking, Jurisdiction, Enforcement & the Dangers 
of Prohibition by Thomas James Friedrich, 11 
CommLaw Conspectus 369 (2003) (for publisher, see 
above) 
 
Comm/Ent: Hastings Communications and 
Entertainment Law Journal has published Volume 25, 
Number 2 with the following articles: 
 
The Perils of Telemarketing Under the Telephone 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Consumer Protection Act: Sending Unsolicited Faxes 
Costs Dallas Cowboys $1.73Mmillion, Leaves Dallas 
Mavericks Under Full Court Pressure by Paul J. 
Batista, 25 Comm/Ent: Hastings Communications and 
Entertainment Law Journal (2003) 
 
China and the Prior Consent Requirement: A Decade of 
Invasion and Counter-Invasion By Transfrontier 
Satellite Television by Mei Ning Yan, 25 Comm/Ent: 
Hastings Communications and Entertainment Law 
Journal (2003) 
 
Jazz Photo and the Doctrine of Patent Exhaustion: 
Implications to TRIPS and International Harmonization 
of Patent Protection  by Daniel Erlikhman, 25 
Comm/Ent: Hastings Communications and 
Entertainment Law Journal (2003) 
 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

How to Constitutionally Protect Against Virtual Child 
Pornography by Emanuel Shirazi, 25 Comm/Ent: 
Hastings Communications and Entertainment Law 
Journal (2003) 
 
Copyright Law and Free Speech After Eldred v. 
Ashcroft by Michael D. Birnhaek, 76 Southern 
California Law Review 1275 (2003) 
 
Eldred v. Ashcroft: International Influences and the 
Outer Limits of the Copyright Clause by Shiloh A. 
Daum, 29 North Carolina Journal of International Law 
and Commercial Regulation (2003) (published by 
University of North Carolina School of Law) 
 
Vanderbilt Journal of Entertainment Law & Practice 
has published Volume 6, Number 1 with the following 
articles: 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Major League Baseball’s Answer to Salary Disputes 
and the Strike: Final Offer Arbitration: A Negotiation 
Tool Facilitating Adversary Agreement by Brien M. 
Wassner, 6 Vanderbilt Journal of Entertainment Law 
and Practice 5 (2003) 
 
Making a Mountain Out of a Mogul: Jeremy Bloom v. 
NCAA and Unjustified Denial of Compensation Under 
NCAA Amateurism Rules by Gordon E. Gouveia, 6 
Vanderbilt Journal of Entertainment Law & Practice 22 
(2003) 
 
The Impact of Digital Distribution on the Duration of 
Recording Contracts by Revella Cook, 6 Vanderbilt 
Journal of Entertainment Law & Practice 40 (2003) 
 
New Media-New Rules: The Digital Performance Right 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

and Streaming Media over the Internet by Joseph E. 
Magri, 6 Vanderbilt Journal of Entertainment Law & 
Practice 55 (2003) 
 
Idea Men Should Be Able to Enforce Their Contractual 
Rights: Considerations Rejecting Preemption of Idea-
Submission Contract Claims by Celine Michaud and 
Gregory Tulquois, 6 Vanderbilt Journal of 
Entertainment Law & Practice 75 (2003) 
 
Almost Famous: Reality Television Participants as 
Limited-Purpose Public Figures by Darby Green, 6 
Vanderbilt Journal of Entertainment Law & Practice 94 
(2003) 
 
New Video Game: Japan’s Video Game Producers 
Lose at the Litigation Game by Dan Rosen, 6 
Vanderbilt Journal of Law & Practice 119 (2003) 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Solutions Are On Track: Digital File Sharing Spun in a 
Positive Light by Beth A. Thomas, 6 Vanderbilt 
Journal of Entertainment Law & Practice 129 (2003) 
 
Collecting Society Practices Retard Developments of 
Online Music Market: A European Perspective by 
Thomas C. Vinje, Dieter Paemen, and Jenny Romelsjo, 
12 The Computer and Internet Lawyer 14 (2003) 
(edited by Arnold & Porter, published by Aspen 
Publishers) 
 
Will Professional Athletes Continue to Choose Their 
Representation Freely? An Examination of the 
Enforceability of Non-Compete Agreements Against 
Sports Agents by Jason Gershwin, 5 University of 
Pennsylvania Journal of Labor and Employment Law 
(2003) 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Universal City Studios v. Corley: Web Owners Beware, 
Do Not Speak of Your Neighbor’s Website, 48 The 
Wayne Law Review 1527 (2003) 
 
The Crime of Copyright Infringement: An Inquiry 
Based on Morality, Harm and Criminal Theory by 
Geraldine Szott Moohr, 83 Boston University Law 
Review 731 (2003) 
 
All the Athletes Are Equal, But Some Are More Equal 
Than Others: An Objective Evaluation of Title IX’s 
Past, Present, and Recommendations for Its Future by J. 
Brad Reich, 108 Penn State Law Review (2003) 
 
An Essay on Property Rights in Milestone Home Run 
Baseballs by Steven Semeraro, 56 SMU Law Review 
2281 (2003) 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

 
Missing the Net: The Law and Economics of Alberta’s 
NHL Players Tax by Donald J.S. Brean and Aldo 
Forgione, 41 Alberta Law Review (2003) 
 
A Public Interest Defence to Copyright Infringement?  
by  D F C Thomas, 14 Australian Intellectual Property 
Journal (2003) (published by Law Book Ltd., 44-50 
Waterloo Road, N. Ryde NSW 2113 Australia.)  
 
Web Site Outages: Isn’t It Time to Do More? by Jason 
F. Bedell, 82 Oregon Law Review 159 (2003) 
 
Entertainment Law, published by Ingenta and available 
from www.frankcass.com/jnls, has issued Volume 2, 
Number 2 with the following articles: 
 
European Sports Federations: A Critical Review of the 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Options for Incorporation by Tom Burns, 2 
Entertainment Law 1 (2003) (for website, see above) 
 
The Birth of European Union Sports Law by Richard 
Parrish, 2 Entertainment Law 20 (2003) (for website, 
see above) 
 
The First-Sale Doctrine in International Intellectual 
Property Law: Trade in Copyright Related 
Entertainment Products by Theo Papadopoulos, 2 
Entertainment Law 40 (2003) (for website, see above) 
 
The Court of Arbitration for Sport: An International 
Forum for Settling Disputes Effectively “Within the 
Family of Sport” by Ian Blackshaw, 2 Entertainment 
Law 61 (2003) (for website, see above) 
 
The Home Copying Loophole Widens: Sony & Others 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

v. Easyinternetcafe by Dominic Free and Nic Garnett, 2 
Entertainment Law 84 (2003) (for website, see above) 
 
Reflections on the Harry Reynolds Litigation by David 
McArdle, 2 Entertainment Law 90 (2003) (for website, 
see above) 
 
Book Review: Deciding What We Watch: Taste, 
Decency and Media Ethics in the UK and the USA by 
Colin Shaw, reviewed by Shaun Kimber, 2 
Entertainment Law 98 (2003) (for website, see above) 
 
Book Review: Drugs in Sport edited by David 
Mottram, reviewed by John O’Leary, 2 Entertainment 
Law 99 (2003) (for website, see above) 
 
Book Review: Global Intellectual Property Rights: 
Knowledge, Access and Development edited by Peter 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

Drahos and Ruth Mayne, reviewed by Charlotte 
Waelde, 2 Entertainment Law 101 (2003) (for website, 
see above) 
 
Book Review: Cyberspace Law: Commentaries and 
Materials by Yee Fen Lim, reviewed by Clive Walker, 
2 Entertainment Law 104 (2003) (for website, see 
above) 
 
Personality, Endorsement and Everything: The Modern 
Law of Passing Off and the Myth of the Personality 
Right by Gary Scanlan, 25 European Intellectual 
Property Review 563 (2003) (published by Sweet and 
Maxwell, www.sweetandmaxwell.co.uk) 
 
Re-Thinking the Chinese Copyright Law in the Digital 
Age by Haochen Sun, 6 The Journal of World 
Intellectual Property 895 (2003) 



ENTERTAINMENT LAW REPORTER 

 
VOLUME 25, NUMBER 8, JANUARY 2004 

(www.wernerpubl.com) 
 
A Primary Concern: Author Joe Klein and the “of and 
concerning” Requirement to Protect Journalists in Libel 
Suits, 27 The News Media and the Law 40 (2003) 
(published by the Reporters Committee for Freedom of 
the Press, www.rcfp.org/behind thehomefront) 
 
All Things Not-So-Equal: Entertainers-Turned-
Politicians and the FCC’s Equal-Time Rule, 27 The 
News Media and the Law 42 (2003) (for website, see 
above) 
 
A High-Powered Battle: Low Power Radio Stations 
Seek to Extend Their Reach, 27 The News Media and 
the Law 44 (2003) (for website, see above) 
[ELR 25:8:20] 
 




